31juli

31 juli 2014 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Met zoveel alcohol in je bloed zou je zelfs onder een blote hemel nog zalig slapen: de matrassen waren best wel goed. Wim stond op met een kater, Jos eerder met een mannelijke bergpoema! Het restaurant van de lodge kreeg ook het ontbijt nauwelijks geregeld.

Op weg naar Kings Canyon bleek al snel dat we beiden nood hadden aan een rustig dagje. Voormiddag spendeerden we aan de 'Roaring River' die inderdaad voor mensen met een kater net iets te veel kabaal maakte. 's Middags hebben we veel te dure hamburgers gegeten in het enige zaakje van het park: Kings Canyon is duidelijk veel minder populair dan Sequoia NP. Namiddag hebben we nog een rustig plekje langs Kings River proberen te vinden, maar we werden achterna gezeten door een bende Mexicanen die telkens als wij onze auto ergens parkeerden, met een 20-koppige familie opdook om ieders rust te verstoren!

Bij het buitenrijden van het park hielden we halt bij General Grant, de 3de grootste boom ter wereld om dan over Fresno richting Yosemity te rijden. Uiteindelijk eindigden we in een redelijk duur motelleke bij Oakhurst, vlakbij de zuidelijke toegang tot Yosemity NP. We doken vroeg onder de lakens om de vorige zware nacht een beetje te compenseren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl