2 augustus

2 augustus 2014 - Bridgeport, Verenigde Staten

Lekker veel ontbijtbuffet gegeten en hop auto in terug naar Yosemite voor..... wat sequoia's. We kregen echt geen genoeg van die grote dikke zachte stammen. We reden dwars door het park via Tioga Road langs kristalheldere meertjes, bijna kale bergtoppen, uitgestrekte dennenbossen en pittoreske meadows met prairiehondjes en marmotjes. De witte wolven verstopten zich te goed. Jammer dat de spannendste beesten nooit te zien zijn. Geen beren, wolven of bergleeuwen dus.

Aan de andere kant van de Sierra Nevada kwamen we aan bij Mono Lake, een zoutmeer dat vroeger in verbinding stond met het Great Salt Lake. Daar kon je de tufa zien.

Daarna trokken we nog naar het verlaten maar indrukwekkende Bodie. Dit spookstadje werd sinds de jaren 1950 door de goudzoekers verlaten nadat de goudaders uitgeput waren..

Uiteindelijk strandden we in Bridgeport en logeerden daar in een hotel waarin de White Lady zou rondspoken. Maar van vrouwen hebben wij echt geen schrik.

1. Anny mombers:
    3 augustus 2014
    Amaai, wat een joekels van bomen! Nog een paar dagen rust en dan terug naar ... het beginpunt, zeker ? Nog veel plezier !