13 juli

13 juli 2014 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Na het ontbijt zijn we meteen naar Salt Lake City gereden. Op zondag blijkt het hier wel een beetje een dooie boel te zijn, maar dat zorgde voor weinig drukte, wat ideaal was om de stad wat te leren kennen. We zijn even langs Utah State Capitol gereden en over Temple Square gewandeld, waar we een "rondleiding" kregen op de daktuin van het Mormon Conference Centre. Doodsaai, maar het gaf wel een mooi uitzicht.

Na het inchecken in Motel 6 besloten we om Wim ook eens iets te gunnen. 120 mijl ten westen van de stad ligt Bonneville Salt Flats Speedway, waar snelheidsrecords worden gebroken met modified cars. Helaas hadden we de race gemist, maar dat gaf ons plaats genoeg om Wim zijn gang eens te laten gaan met de Mustang. De versnelling op sportstand en gas planchééé. (Jos durfde niet en stapte uit om te filmen) Gevolg: de hele auto vol met aangekoekt zout! Dat werd carwashen.
We hebben wel nog een leuk gesprek gehad met de laatst overgebleven deelnemer die aan het opruimen was en beteuterd de wagen uit elkaar haalde.

En toen werd het avond.... en we wilden de plaatselijke gay scene eens onderzoeken. De eerste zaak lag in een groezelige buurt en er zat aangepast volk :-) De tweede bar was dicht en de derde was een karaoke-bar uit een andere dimensie. Een mix van: travestieten, wanna be travestieten, houthakkershemden met stretchbroeken, baarden en diademen, enz. Dit hadden we echt nog nergens gezien.

PS Temperaturen rond 40°C!!!