12 juli

12 juli 2014 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Wim heeft zalig geslapen, maar Jos niet: het stoppen met roken zal daar voor iets tussen zitten!
Rustig begonnen we aan onze routine: wat inpakken, ontbijten, uitchecken en vertrekken! De rumoerige buren bleken bridge-spelers te zijn die binnenkort een toernooi in Las Vegas gaan spelen!

De bedoeling was om via verschillende uitzichtspunten naar Jenny Lake te rijden om dan een boottocht te doen en te wandelen naar het meest bekende uitzichtspunt van Grand Teton: "Inspiration Point". Maar door onoplettendheden, misverstanden en bizons liepen we wat vertraging op (en heel veel gevloek van Jos, de nicotinejunkie). Het was zo druk bij Jenny Lake dat er geen parkeerplaats (zaterdagdrukte) meer was en we noodgedwongen een andere trektocht moesten doen.

Dus trokken we een stopplaats verder en maakten een trektocht bij Moose van "maar liefst" 3 mijl van de Laurence S. Rockefeller Reserve naar Phelps Lake! We konden kort genieten van  prachtige landschappen, bloemen en dennengeur!

We lieten 'les trois Tétons' achter ons en kwamen in het Westernachtige skidorp Jackson Hole terecht. Oorspronkelijk wilden we onze trektocht langer maken en in Jackson blijven slapen. Maar we waren vlug uitgekeken op "Bobbejaanland" en vertrokken dan toch maar richting Salt Lake City.

De rit was mooi maar lang en desolaat: op drie uur rijden vonden we maar 1 dorp waar je kon eten!
Uiteindelijk strandden we op 50 mijl van Salt Lake City in het stadje Evanston in een Comfort Inn motel!

1. Roland:
    13 juli 2014
    Ziet er prima uit. Tja die mijlen he maar goed dat je ze niet moet stappen. Jackson Hole daar willen we wel wat meer van weten ;-) Gaan jullie ook naar momument valley? met paard? zeker doen?
    net nog op het nieuws gehoord dat in het westen van de US men geen sigaretten meer kan kopen. Iets met tabaksluizen!!! Oppassen dus.
    Ik zie in jullie verslagen dat er nog 2 andere koppels op jullie blog zitten tussen de verslagen in? Toeval of een hacker?
  2. Roland:
    13 juli 2014
    Evanston Comfort Inn met zwembad en Quee(n)size bedden jawade!!!
  3. Wim en Jos:
    13 juli 2014
    Hoi Roland. Ik zie toch niets van anderen tussen de verslagen?
  4. Roland:
    14 juli 2014
    ik kan natuurlijk niet zien wat jullie zien maar als ik 5 en 6 juli opendoe en nu ook al 12 juli staan er verslagen van andere op die ook in jullie buurt zitten. Een rolf en een julie en een fam vanpoucke. Heel wat andere verslagen waar die van jullie dan tussen zit. Ook niet zo private dan voor anderen. Ik geef het maar door. Groeten en tot snel weer vanuit SLC.
  5. Roland:
    14 juli 2014
    je moet op alle reisverhalen rechts klikken en dan heb je een overzicht als je dan de datums aanklikt verschijnen verschillende verslagen van verschillende mensen.
    bekijk het maar eens en wis deze berichten maar van mij het ontsiert het boeiend verslag ;-)
  6. Wim en Jos:
    14 juli 2014
    Vreemd. Zelfs als ik uitlog en de boel bekijk zoals jullie zie ik die berichten niet. Het is idd wel volledig open anders moest ik betalen en er staat hier niks op wat de wereld niet mag weten haha. Dus sorry kan er niet veel aan doen.