10 juli

10 juli 2014 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

Onze 'cabin' ligt in het noorden van het park, dat bezocht wordt omwille van zijn fauna. Vreemd om een nacht in de wildernis mee te maken: wolven hebben we niet gehoord maar toen Jos  's nachts naar de gemeenschappelijke toiletten ging, hoorde hij toch een gebries vanachter de heuvel... het werd een snelle kleine boodschap. We hebben wel niet goed geslapen

Het ontbijt was weer rijkelijk maar de eggs, waffles en pancakes komen ons wel de oren uit! Het restaurant van de Roosevelt Lodges is trouwens best gezellig: blokhutachtig met een veranda met schommelstoeltjes.

De eerste stopplaats werd Mammoth Hot Springs, het Pammukale van dit NP, met warmwaterbronnen, travertijnterrassen en de geur van zwavel...
Daarna trokken we naar Norris Geyser Basin voor wat fumarolen, slapende geisers, warmwaterbronnen en de geur van zwavel...
Dan verder afdalen naar Mud Vulcano met modderpoelen, fumarolen en de geur van zwavel.

Om dan toch maar even iets anders te doen zijn we naar de 'Niagara of the West' in the 'Grand Canyon of the Yellowstone' gaan kijken. Toch wel indrukwekkend omdat dit toch wel de grootste waterval en de diepste kloof was die we beiden tot nu toe zagen.

Onze avond kreeg nog een leuke verrassing toen we onderweg een klein zwart beertje langs de weg zagen lopen in het gras.

Bij het avondeten realiseerden we ons dat we de afgelopen twee dagen een fout hebben gemaakt waarvoor Roland ons nog had gewaarschuwd: bij betalingen met visa in restaurants hebben we cash getipt en het bedrag niet ingevuld op de afrekening: waardoor de obers dat naar eigen believen kunnen invullen: we kunnen alleen maar hopen op de eerlijkheid van de Amerikanen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl